به گزارش خبرنگار مهر، سید فواد حسینی صبح شنبه در نشست مجازی کارگروه اجرایی طرح نماد، ضمن گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، این برنامه ملی را یک اولویت ملی و راهبردی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه دانست و بر لزوم ورود جدی آموزش و پرورش در این زمینه تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، اجرای این برنامه ملی را از مطالبات مقام معظم رهبری و یک اولویت ملی برشمرد و با تاکید بر اینکه آسیبهای اجتماعی «پاشنه آشیل» جامعه هستند، گفت: اگر در برابر آنها بیتفاوت باشیم، فردا با مشکلات جدیتری مواجه خواهیم شد.
وی بر لزوم مشارکت همگانی در این امر مهم تاکید کرد.
حسینی در ادامه سخنان خود، بر لزوم عملیاتی شدن برنامه نماد در بطن مدارس تاکید و اظهار کرد: برنامه نماد نباید صرفاً در اسناد و جلسات باقی بماند؛ بلکه باید در کف مدارس خود را نشان دهد و تمامی ظرفیتهای موجود را برای ارتقای این برنامه بهکار گیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از مدیران و رؤسای شهرستانها، نواحی و مناطق خواست تا اشراف کامل به برنامه داشته باشند و با بهرهگیری از فرصتهایی همچون اوقات فراغت، زمینه اجرای بهتر آن را فراهم کنند.
همافزایی دستگاهها و توجه به جزئیات طرح نماد
وی همچنین بر ضرورت افزایش تعاملات بروندستگاهی و به میدان آوردن بیش از پیش دستگاههای ائتلاف نماد تاکید کرد و این همافزایی را ضامن موفقیت اجرای برنامه دانست.
حسینی به لزوم توجه به ریز فاکتورهایی که وضعیت دانشآموزان را قرمز میکند، در تحلیل وضعیت آنها و همچنین تجربهنگاری در برنامه ملی نماد به عنوان یک اصل اشاره کرد تا بتوان راهکارهای عملی و مؤثر را شناسایی کرد.
وی با قاطعیت اعلام کرد: اگر آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ورود نکند، قطعاً هیچ نهاد دیگری نمیتواند جای آن را پر کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنانش، ابتکار و خلاقیت را در مسیر پیش رو ضروری دانست و با هشدار نسبت به عواقب بیتفاوتی در قبال این موضوع، اظهار داشت: امروز اگر نسبت به این موضوع بیتفاوت باشیم، فردا با چالشهایی مواجه خواهیم شد که گریبانگیر آیندهی جامعه خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0