به گزارش بازار، حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، روز سهشنبه طی سخنانی در افتتاحیه بیستوسومین کنفرانس بینالمللی هوافضای ایران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تشریح بیش از هفت دهه سابقه صنعت هوانوردی ایران، از تصویب قانون هوانوردی در سال ۱۳۲۸ به عنوان نقطه آغاز ساختار حقوقی این صنعت یاد کرد و از تدوین نسخه جدید این قانون پس از نزدیک به ۷۵ سال خبر داد.
وی با اشاره به چهار رکن کلیدی صنعت هوانوردی شامل ناوگان، فرودگاه، صنعت پشتیبان و نیروی انسانی متخصص، افزود: ایمنی، امنیت و پایداری اقتصادی سه اصل اساسی حمل و نقل هوایی است که ایران نیز براساس استانداردهای بینالمللی بر آنها تاکید دارد.
پورفرزانه اظهار کرد: با وجود تحریمهای بینالمللی و چالشهای تامین قطعه و تعمیرات، موفقیت کشور در حفظ، نگهداری و تعمیر ناوگان هوایی کاملاً بومی و قابل اتکا بوده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: امروزه تقریباً تمامی نیازهای تعمیراتی و نگهداری موتور و قطعات هواپیما در داخل کشور انجام میشود و این مسئله موجب بالندگی و افتخار ملی است اما تکیه صرف بر تعمیر ناوگان فرسوده کافی نیست و باید حرکت به سمت ساخت هواپیماهای جدید در کلاسهای مختلف سرعت گیرد.
وی بر نقش صنعت پشتیبان و توسعه دفاتر طراحی و مراکز تعمیراتی داخلی تاکید کرد و اینگونه اقدامات را راهکاری برای مقابله با تحریمها و استقلال کامل صنعت هوانوردی دانست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه بازار هوایی کشور سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمدزایی تنها از محل فروش بلیت دارد، اعلام کرد: این صنعت اقتصادی خودگردان است و با حمایت مناسب از شرکتهای دانشبنیان و سرمایهگذاران، قادر به رفع نیازهای داخلی و کاهش وابستگی به خارج خواهد بود.
پورفرزانه در جمعبندی سخنان خود، دانشجویان، فارغالتحصیلان و کارآفرینان را به تاسیس شرکتهای دانشبنیان و فعالیت در مراکز رشد و فناوری دانشگاهها دعوت کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان رگولاتور آماده حمایت اعتباری، حقوقی و علمی از طرحها و شرکتهای نوآور است تا حلقه اتصال فناوران، سرمایهگذاران و خطوط هوایی در این زنجیره تکمیل شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دستهجمعی، شاهد موفقیتهای روزافزون صنعت هوایی کشور باشیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0