کد خبر : 150759
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 اکتبر 2025 - 12:28
  • نویسنده :
  • -

    سرگزی: بیش از ۱۵۰۰تن محصولات دریایی کنارک به خارج کشور صادر شده است

    سرگزی: بیش از ۱۵۰۰تن محصولات دریایی کنارک به خارج کشور صادر شده است

    چابهار – مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: بیش از هزار و ۵۰۰تُن از محصولات دریایی با نظارت کارشناسان دامپزشکی کنارک تولید و به کشورهای خارجی چون چین، مالزی، تایلند و امارات صادر شده است.

    به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا سرگزی در جریان بازدید از یک واحد بسته‌بندی ماهی و میگو در کنارک، بر رعایت الزامات بهداشتی تاکید کرد و نقش نظارت دامپزشکی در تضمین سلامت محصول و تسهیل صادرات را مهم دانست.

    وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های سردخانه‌ای، حفظ زنجیره سرد، ارتقای استانداردهای بسته‌بندی و برچسب‌گذاری برای رقابت در بازارهای جهانی، آموزش مستمر بهره‌برداران در زمینه بهداشت و دامپزشکی و گسترش توافق‌نامه‌های بهداشتی دوجانبه با کشورهای مقصد، از نیازها و چالش‌های مهم این صنعت به شمار می‌رود.

    سرگزی افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تُن انواع محصولات دریایی و پرورشی تحت نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی کنارک تولید و به کشورهای چین، مالزی، تایلند و امارات متحده عربی صادر شده است.

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.