کد خبر : 288736
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 ژوئن 2026 - 18:26
  • نویسنده :
  • -

    معاون آموزش متوسطه لرستان: ثبت‌نام پایه هفتم از امروز آغاز شد

    معاون آموزش متوسطه لرستان: ثبت‌نام پایه هفتم از امروز آغاز شد

    خرم‌آباد- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان از آغاز مأموریت راهبردی پروژه مهر در استان خبر داد و تقویم دقیق ثبت‌نام پایه‌های هفتم و دهم را تشریح کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نظری، عصر دوشنبه در تشریح برنامه‌های کلان کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام متوسطه به رسانه‌ها گفت: پروژه مهر، نماد انسجام و عزم ملی برای بازگشایی شکوهمندانه مدارس است.

    وی بیان کرد: هدف ما در سال جاری، آماده‌سازی همه‌جانبه بستر آموزشی، از فضا و تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی و محتوای درسی است تا عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی حداکثری محقق شود.

    زمان‌بندی ثبت‌نام پایه هفتم و دهم

    نظری با تأکید بر دقت در رعایت زمان‌بندی‌ها گفت: فرایند ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیرماه آغاز شده است و تا ۱۷ تیر ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: همچنین در خصوص پایه دهم، پس از صدور برگه‌های هدایت تحصیلی، ثبت‌نام اولویت «الف» از ۲۷ تیرماه تا ۱۰ مردادماه و ثبت‌نام اولویت «ب» از ۱۱ تا ۳۱ مردادماه صورت خواهد گرفت.

    اجرای طرح‌های تحول‌آفرین در مسیر آموزش پویا

    معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با تبیین ابتکارات جدید معاونت متوسطه، به اجرای طرح‌های تحول‌آفرین اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای تحقق آموزش پویا، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم.

    نظری گفت: طرح «رشد و تقویت» برای دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم با هدف شناسایی و ارتقای شایستگی‌های پایه، و طرح «امید» برای دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم با محوریت جمع‌بندی هدفمند و رفع اشکال امتحانات نهایی، در حال اجراست.

    توسعه سواد رقومی با طرح «ایران دیجیتال»

    وی افزود: علاوه بر این، در راستای توسعه سواد رقومی، طرح «ایران دیجیتال» در متوسطه اول و برنامه‌های مهارت‌افزایی دیجیتال در متوسطه دوم، دانش‌آموزان ما را با زبان‌های برنامه‌نویسی و مهارت‌های فناورانه آشنا می‌کند تا شکاف میان آموزش رسمی و مهارت‌های نوین از میان برود.

    لرستان یکی از ۱۰ استان برتر کشور در متوسطه اول

    نظری با اشاره به دستاوردهای اخیر این استان تصریح کرد: با نظارت دقیق بر بیش از هزار مدرسه در مقاطع مختلف متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان‌ها، موفق شدیم در ارزیابی پایانی متوسطه اول، رتبه درخشان یکی از ۱۰ استان برتر کشور را کسب کنیم و در حوزه مهارت‌های رقومی نیز به جایگاه نخست دست یابیم.

    هم‌افزایی با دانشگاه‌ها و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در قالب طرح «هم‌نوا»

    رئیس کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام متوسطه لرستان در پایان با تقدیر از هم‌افزایی دستگاه‌های برون‌سازمانی همچون دانشگاه‌ها و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در قالب طرح «هم‌نوا»، خاطرنشان کرد: راهبرد ما روشن است؛ تبدیل مدرسه به کانونی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان. در این مسیر، با برپایی دوره‌های توانمندسازی معلمان و الگوی تراز برای مدیران، تمام توان خود را برای تحقق یک سال تحصیلی موفق و کیفی به کار خواهیم گرفت.

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.