کد خبر : 291682
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2026 - 12:31
  • نویسنده :
  • -

    استاندارد خراسان جنوبی بیش از هزار بازرسی از بازار انجام داد

    استاندارد خراسان جنوبی بیش از هزار بازرسی از بازار انجام داد

    بیرجند- مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از انجام یک‌هزار و ۲۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری در سه ماه نخست سال ۱۴۰۵ خبر داد.

    مصطفی بذری در گفتگو با مهر اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، ارتقای کیفیت کالاهای عرضه‌شده و نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، بازرسان اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی در سه ماه نخست سال جاری، یک‌هزار و ۲۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در سطح استان انجام داده‌اند.

    وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف اطمینان از عرضه کالاهای دارای نشان استاندارد، جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد و افزایش سطح ایمنی و کیفیت کالاهای مصرفی، به صورت مستمر در سراسر استان انجام می‌شود.

    مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با تأکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بازار تصریح کرد: بازرسان این اداره‌کل به صورت مستمر بر عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مطابق قوانین و مقررات، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

    بذری اجرای مستمر طرح کنترل بازار را عاملی مؤثر در ارتقای کیفیت کالاها، افزایش اعتماد عمومی و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی با جدیت این مأموریت را دنبال می‌کند.

    وی از شهروندان خواست هنگام خرید کالاهای مشمول استاندارد اجباری، به نشان استاندارد و اصالت کالا توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات مردمی اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی گزارش دهند.

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.