کد خبر : 111459
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آگوست 2025 - 16:36
  • نویسنده :
  • -

    «گوترش» و مقامات ژاپنی نامی از عامل بمباران «هیروشیما» نبردند!

    «گوترش» و مقامات ژاپنی نامی از عامل بمباران «هیروشیما» نبردند!

    دبیرکل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت سالگرد حمله اتمی به هیروشیما نامی از عامل آن یعنی آمریکا نیاورد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت هشتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا نامی از عامل این جنایت نیاورد.

    این پیام توسط ایزومی ناکامیتسو معاون وی به زبان ژاپنی در مراسم یادبود قربانیان حمله هیروشیما قرائت شد.

    گوترش در این پیام نوشت: ۸۰ سال قبل جهان تا ابد تغییر کرد. در یک لحظه هیروشیما به دریایی از آتش تبدیل شد و ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست دادند. ما امروز به احترام آنها مراسم یادبود برگزار می‌کنیم و با خانواده‌هایشان هم درد هستیم.

    نکته قابل توجه آنکه شهردار هیروشیما و نخست وزیر ژاپن نیز که در این مراسم سخنرانی کردند نامی از عامل بمباران هیروشیما نبردند.

    در این مراسم که در هیروشیما برگزار شد نمایندگان ۱۲۰ کشور شرکت کردند.

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.