کد خبر : 291722
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2026 - 13:27
  • نویسنده :
  • -

    کشت خشخاش در تهران ناچیز است/ عمده کشت در غرب و شمال‌غرب کشور

    کشت خشخاش در تهران ناچیز است/ عمده کشت در غرب و شمال‌غرب کشور

    معاون دادگستری استان تهران گفت: کشت غیرقانونی خشخاش در استان تهران در سطحی ناچیز قرار دارد.

    اجتماعی

    ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به کشت خشخاش عمدتاً مربوط به برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کشور است که ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر تمرکز آن در همان مناطق تأکید دارد.

    وی با اشاره به نیازهای دارویی کشور افزود: بخشی از مواد موردنیاز دارویی کشور، ضرورتی قانونی و اجتناب‌ناپذیر است که در صورت عدم تأمین داخلی، از مسیرهای کاملاً قانونی و با مجوزهای لازم تأمین و وارد می‌شود.

    نیکوکار همچنین با تأکید بر وجود سازوکارهای نظارتی در این حوزه گفت: تأمین این نیازها تحت نظارت دقیق و در چارچوب قوانین انجام می‌شود و در سطح ملی نیز شورای‌عالی هماهنگی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر این فرآیند نظارت دارند.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پایان تصریح کرد: در استان تهران با اقدامات انجام‌شده، وضعیت کشت خشخاش به‌شکل قابل‌توجهی کنترل‌شده و در سطح ناچیز قرار دارد.

    انتهای پیام/+

     

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.