کد خبر : 162609
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 نوامبر 2025 - 9:10
  • نویسنده :
  • -

    پورمحمدی: اثر بهتر یا بدتر کار کردن سازمان برنامه بر کل کشور است

    پورمحمدی: اثر بهتر یا بدتر کار کردن سازمان برنامه بر کل کشور است

    رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: هر درصدی که سازمان برنامه بهتر کار کند اثرش در کل کشور است و هرجا که سستی و رخوت و خطایی باشد اثر منفی آن بر کشور خواهد بود.

    به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی عملکرد یک ساله دولت در اجرای برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی, گفت: عملکرد سازمان برنامه و بودجه را به عنوان یکی از برترین دستگاه‌های اجرایی نام بردند که واقعاً جای تشکر دارد لیکن سازمان برنامه و بودجه جدای از یک سازمان بودن، وظیفه بسیار مهم‌تری دارد که هم مسئول برنامه است و هم دبیر شورای عالی راهبری است.

    وی افزود: هر درصدی که سازمان برنامه بهتر کار کند اثرش در کل کشور است و هر جا که سستی و رخوت و خطایی باشد اثر منفی آن بر کشور خواهد بود.

    پورمحمدی تاکید کرد: یکی از وظایف آن، تدوین ۲۸ آئین‌نامه در مدت پنج سال و ارائه آن به دولت بود. تمامی ۲۸ آئین‌نامه در سال نخست تدوین و به دولت ارائه شد که ۲۲ مورد آن به تصویب رسید و شش مورد دیگر نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: اصلاح نظام تأسیس و پرداخت‌ها طبق بند «ب» ماده (۱۵) با هدف ایجاد نظام یکپارچه انجام شده و هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در یکی‌دو دستگاه در حال اجراست. در همین مدت کوتاه، سامانه مدیریت حساب برنامه ایجاد شد تا امکان مدیریت نقدینگی دولت، رصد بودجه و اطمینان از رسیدن منابع دولت به ذی‌نفع نهایی فراهم شود.

    در حال تکمیل

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.